2009. április 14., kedd

Miért szeretem a Gimpet?

Hát persze, hogy azért, mert sok minden tud!
Lehet vele képeket manipulálni és rajzolni.

A "manipulálás" = fotóátalakítás/retusálás:
- javíthatsz a képeid minőségén vagy teljesen át is alakíthatod őket
- átméretezhetsz, forgathatsz, színezhetsz, radírozhatsz, vághatsz, festhetsz, kijelölhetsz, kitölthetsz, klónozhatss, maszatolhatsz, feliratozhatsz, színátmenetet valamint rengeteg szűrőt használhatsz
- ha mindez nem elég: beépíthetsz új ecseteket, mintázatokat.

A rajzolás:
- ecsettel, GFig-gel, ceruzával, útvonallal, kijelöléssel gyakorlatilag bármit. :-)

- a Gimp segítőkész kis ikonjai külön ablakban vannak s ha az egyik eszközt kiválasztod, máris látod az ablak alján, hogy milyen beállításokat tehetsz vele
- kezeli az alfa-csatornát (átlátszóságot)
- ha meggondolod magadat, a műveleteidet gyakorlatilag annyiszor vonhatod vissza, amennyit csak bír a géped
- rengetegféle kiterjesztésű fájlt meg tudsz vele nyitni
- ingyenesen letöltheted az internetről
- ha Linuxod van, az sem gond
- szuperül kezeli a rétegeket és a maszkokat.

Hát ezért szeretem a Gimpet. És te, miért szereted? :-)

4 megjegyzés:

Kriszta (hozak) írta...

Igazából csak ez a program volt számomra elérhető, de szeretem és próbálom minél jobban megismerni.

Nina írta...

Elsőre azt írom, miért nem szeretem: mert nem ismerem eléggé + néha sikerül lefagyassza a gépem, pedig sokat bír ;)
De szeretem, mert free. Mert működik linux alatt is szupermód, mert NEM mikro**t termék, mert oylan okos és kedves emberek, mint Te tanítják a használatát ingyen és nagyonjól!
Szeretem, mert egyszerű, rendszeresen frissítik, okos program, és csak rajtam múlik, mennyire teszem még okosabbá. Szeretem, mert csak :)

Dtimy írta...

Én is GIMP-et használok és én is nagyon szeretem (mert ingyenes és sztem tudja mindazokat a dolgokat, amit az elég drága hasonló progi), pedig először ps-t szerettem volna, csak kiderült, hogy a gépem nem bírja. Aztán rátaláltam erre és nagyon örülök, hogy vannak olyan magyar felhasználók, mint Te, hogy segítséget nyújtanak más felhasználóknak. Nagyon sok remek ötletet olvastam Nálad, köszönöm szépen!
Timi

Ányi írta...

Igen, sok mindent tud, vagyis sok minden van már beépítve - amit meg még nem tud magától, azt is meg lehet valósítani vele.