2009. április 23., csütörtök

A pásztortáska átlényegülése

Avagy hogyan oldjuk meg a következő feladatot:
Ebből:

Ilyent:
Persze, most csak egy részletre fogok kitérni, történetesen arra, hogyan készültek az albumlap virágjai, pontosabban a hozzájuk való sablon.

Séta közben pár napja rengeteg közeli képet készítettem - jó lesz majd valami alakzat készítésére alapon. Apró kis részleteket fényképeztem mindenféle növénykéről. A fenti, amivel most dolgozok, egy teljesen közönséges növény, a pásztortáska terméséről készült (becőke a neve, az a szív alakú, amikből csörgőt lehet készíteni ;-) ).
A gond az volt, hogy zöld háttér előtt zöld a kép. Nézzük, lépésről lépésre a munkálatot:

1. lépés: vágás
A képet már megnyitottam, kicsit méreteztem rajta és a Vágó eszközzel méretre vágtam. Csak azt a részt hagytam meg a képből, ami pontosan körbehatárolja a becőkét.

2. lépés: kijelölés
Szín szerinti kijelölési eszközzel (Hozzáadás az eretei kijelöléshez módban) kijelölgettem a törlendő részeket. Utána törlés a Delete gombbal.


3. lépés: radírozás
Egy nagy radírral leradíroztam a maradék felesleges részeket.

4. lépés: kijelölés
Megint szín szerint. Jelöljük ki az átlátszó részeket, majd a kijelölés megfordítása (Ctrl+I) és kitöltés feketével. Ha szükséges, még radírozzuk le a felesleget.
Készen is vagyunk :-)
Ha van kedvünk, próbálkozhatunk az intelligens ollóval való kijelöléssel is. Majd egyszer azt is megmutatom ám :-)
Használjuk sablonként a kis becőkét.

Nincsenek megjegyzések: