2009. június 14., vasárnap

Nyári fotómaszk

A nyári blogtrain-es készletemben van 2 fotómaszk, amit nem ecsettel készítettem, hanem feliratozással. Ha ezzel maszkoljuk a képet, érdekes hatást érünk el: a képünk olyan lesz, mintha a felirat mentén ki lenne vágva.


Most azt mutatom meg, hogy hogyan készítettem el ezt a fajta fotómaszkot.

1. lépés: méretezés
Megnéztem, hogy mekkora a fényképeim átlagos mérete: 1024x768 px. Ennél egy jóval nagyobb új képet nyitottam, fehér háttérrel, majd létrehoztam egy új átlátszó réteget is. Ezen az új rétegen készítettem el a maszkot. Ez a fényképek méreténél csak egy kicsit nagyobb, 1200x1100 px-es lett. Téglalap-kijelölési eszközzel készítettem egy 1200x1100-as méretű tégalalapot és kitöltöttem feketével.

2. lépés: a felirat elkészítése

Mivel a felirat mindenképpen új rétegen jön létre, ezért maradhatunk a fekete téglalap rétegén. Válasszuk a Szövegeszközt, állítsuk be a betű típusát és méretét és készítsük el a feliratot. Érdemes vastag (bold) betűtípust használni.


3. lépés: illesztés

Ha elkészült a felirat, mérjük meg a szélességét és vágjunk le ennyi px-et a fekete téglalapunk azon oldalából, ahová a feliratot tesszük.

Tegyük láthatatlanná a fehér hátteret és mentsük el a maszkot .png formátumban.


Készen is vagyunk :-)

1 megjegyzés:

Edelweiss írta...

Ányi, kpróbáltam és nagyon tetszik ez az ötlet is. :))