2009. július 17., péntek

Pontos forgatás

Egy template-val dolgoztam ma, ahol a képeket kicsit elforgatva kellett a helyükre tenni. Megmutatom, hogyan lehet pontosan beilleszteni a képeket. Csupán a szögmérőre van szükségünk (<-- itt írtam róla) a művelethez :-)

1. lépés: megnyitás
Ilyen volt a Képablakom a template és a kép megnyitása után. (Vagyis a képet már megvágtam és átméreteztem.)

2. lépés: szögmérő
Kiválasztottam a Szög-és távolságmérőt az Eszközök ablakban (ott van az Áthelyezési eszköz mellett balra). Kipipáltam az Információs ablak használta jelölőnégyzetet (ekkor új ablak nyílik meg az adatoknak, különben pedig a Képablak alsó sávjában lehet leolvasni az értékeket).
3. lépés: mérés
Katt a mérendő szakasz kezdőpontjára, majd a bal egérgomb lenyomása mellett húzzuk a végpontra az egeret. Én most a bal felső kis fekete négyzet bal sarkától mértem a nagy fekete négyzet jobb felső sarkáig. Egy kereszt jelzi a kiválasztott pontokat.

4. lépés: adatok leolvasása
Nagyon egyszerű a dolgunk, hisz csak le kell olvasni a Forgatás nevű információs ablakban a Szög értékét. Ezt jegyezzük meg.

5. lépés: forgatás
Az előbb mért szöggel forgassuk el a képünket (de előbb katt a kép rétegére, majd válasszuk ki a Frogatás eszközt :-)).
Íme, az elforgatott kép:
6. lépés: áthelyezés
Nincs más dolgunk, mint átméretezni és a helyére tenni a pontosan elforgatott képet.

Készen is vagyunk :-)

Megjegyzés:
A template használatáról itt olvashatsz bővebben. Köszi.

S még megmutatom a végeredményt, ahol végülis egy másik helyre került ez a fotó:
Felhasználtam:
Karyn Robinson: I gonna tell mommy + Template duo

Nincsenek megjegyzések: