2009. augusztus 15., szombat

Papírcsempe

Ennek az érdekes nevű szűrőnek a használatával a végeremény olyan lesz, mintha az eredeti képet apró kis négyzetekre vágtuk volna fel és ezeket a négyzeteket kicsit (vagy akár nagyon ;-) )ide-oda csúsztattuk volna. Vagyis valami ilyesmi:

Nagyon egyszerű a hasonló hatású képek készítése! Segédvonalakkal való darabolással is el lehet készíteni hasonló megjelenést, de az eléggé macerás, főleg sok apró részre való szétvagdosás esetén.

Vázlatosan ez az egyszerű módszer a következő:
1. lépés: kép megnyitása
2. lépés: papírcsempe
Ezt megtaláljuk a Képblakban a Szűrők / Leképezés / Papírcsempe menüpont alatt. A következő ablak nyílik fel:
Itt beállíthatjuk, hogy milyen méretű kis négyzetekre 'essen szét' a képünk (Szélesség, Magasság), aztán hogy milyen messzire mozgassa el a Gimp az eredeti helyükről ezeket a kis négyzeteket (Mozgás) és hogyha a széle az elmozdítás miatt üres lenne, akkor oda betegyen-e egy szélt (Körbe). Magadhatjuk, hogy milyen színű legyen a háttér azokon a részeken, ahol nincs kép (Háttér típusa). De bőven lehet kísérletegzetni a beállításokkal, és így érdekes képeket létrehozni.
3. lépés: OK :-)
4. lépés: árnyékolás
Ez a lépés ki is maradhat.
Én átlátszó háttérszínt adtam meg, majd egy új, fehér réteget hoztam létre. A darabokra esett képen még egy kis árnyékot vetettem.

Készen is vagyunk :-)

Megjegyzés: Jopke egyik készletében hasonló megjelenésű maszkot láttam - ha feketével megcsináljuk a papírcsempét, fénykép méretben, akkor simán tudjuk a továbbiakban maszkolásra is használni.

1 megjegyzés:

Krisz írta...

Az árnyékot hol állítottad be?
köszi,