2009. szeptember 15., kedd

Cseresznye

Ma a Painttel játszottam egy kicsit... rajzoltam egy cseresznyét, ahogy a neten találtam. Ilyen lett:
Kiváncsiságból megcsináltam Gimppel is. A Painttel max. két perc alatt elkészült, első nekifutásra (hozzáteszem, hogy a Paintet kb 5 éve ki sem nyitottam, vagyis tájékozódnom is kellett, mi hol van). Gimppel ugyanez kb háromszor annyi idő volt, pedig a Gimpet úgy érzem, kicsit azért ismerem. Tanulság: a Gimp jóóóóóóóóóó, szeretem, de rajzolni ezután sem sokat fogok vele (és nem is tudok rajzolni, ha-ha).

Hát így készült:
1. lépés: körök
Kijelöltem az Ellipszik kijelölési eszközzel egy kört, majd Szerkesztés / Kijelölés körberajzolása segítségével megkapta a körvonalát is. Utána kicsit elcsúsztatva rajzoltam egy másik, kicsit nagyobb kört és ezt is körberajzoltam.
Ilyenek a körök:

2. lépés: radírozás
Ennek eredményeként ilyen lett az ábra:

3. lépés: szár
A Ceruza segítségével megrajzoljuk a szár egyenes részét. A vonalvastagságra (amit az Ecsethez hasonlóan be tudunk állítani) figyeljünk oda! Ha rontunk, Ctrl+Z-vel visszavonhatjuk a helytelen műveletet és újra rajzoljuk a szárat.

4. lépés: szár felső része
A szárnak van egy felső, íves része is, amit megint az Ellipszis-kijelölési eszközzel + Kijelölés körberajzolásával + radírozással tudunk elkészíteni.
Itt van radírozás előtt:
És itt radírozás után:

5. lépés: levél
Csak egyet gyártottam. A módszer ugyanaz, mint fent: Ellipszis --> körberajzolás --> radírozás.
Itt van radírozás előtt:
Itt pedig radírozás után + a közepébe még húztam egy egyenes vonalat Ceruzával.

6. lépés: színezés
Az Előtérszínnek beállítjuk a piros és a zöld színeket és a kérdéses (zárt!!) területre kattintva a Festékesvödörrel már színes is lett a cseresznye és a levél.Készen is vagyunk :-)

Nincsenek megjegyzések: