2009. október 27., kedd

Ecsetezett címfelirat

Rainbow-Kata honlapját érdemes gyakran meglátogatni, egyrészt mert szuper készleteket tervez és mindig van hozzá freebie, másrészt pedig igazi Gimp-guru, akitől sokat lehet tanulni. Mivel nálamnál sokkal részletesebben írja meg a Gimp-leckéit, ezért kezdőknek kifejezetten ajánlom őt :-)
Az ecsetezett címfelirat ötlete is tőle származik, bár ő másképpen készítette el. Ezen felbuzdulva aztán én is próbálkoztam, csak épp kicsit másképp és ez jött ki belőle:
És ahogyan készült:

1. lépés: felirat elkészítése
Valami vastag betűtípust kerestem (Microgramma Xtd_PFL Bold) és nagy méretű (60 px) betűkkel elkészítettem a feliratot: Ezután vágtam a felirat rétegét és kép méretűvé alakítottam.

2. lépés: felirat kijelölés
Mivel a felirat külön rétegen jelenik meg, ezt a réteget tettem aktívvá és Szín szerinti kijelölési eszközzel kijelöltem. Ezután törlés a Delete gombbal. A kijelölést ne szüntessük meg.
3. lépés: ecsezetés
Kiválasztottam egy maszatolt (grunge) szélű ecsetet, egy klassz zöld színt, beállítottam az ecsetméretet kényelmesre és nekiálltam ecsetezni. Mivel a felirat ki van jelölve, az ecsetezés csak a kijelölésre érvényes :-)
És mikor készen lett, megszüntettem a kijelölést:
Az alsó, fehér réteget láthatatlanná tettem és a feliratot elmentettem .png formátumban.
Készen is vagyunk :-)
Eredmény fent - és jó kísérletezést, ez tényleg nagyon gyors, egyszerű és látványos!

1 megjegyzés:

brtkr írta...

Szia!
Ilyesmit szeretnék én mindig is. Valami hasonló van az Inkscape-ben is. De igazán egyik sem tetszik. Van a Sportpiac nevű magazin. Abban van/volt egy-két jó ötlet kép keretezéséhez és címfelirathoz is. Enne kaz újságnak nagyon jól csinálja a tördelő szerkesztője!