2009. október 20., kedd

Szintek

Elkezdtem kicsit foglalkozni a hagyományos scrapbookkal is - a lenti képem a harmadik oldalam. Még elég kezdetleges, de majd alakul :-)
Probléma, hogy hogyan fényképezzem le, hogy a színei szép élénkek maradjanak? Hát sehogy. Inkább Gimpezek vele egy kicsit utólagosan. Mert a Gimp tud olyant, hogy
ilyenből:
ilyen lesz:
Ehhez (természetesen a kép megnyitása után) a Képablakban válassszuk a Színek / Szintek menüpontot.
Itt kijön egy 'Szintek' feliratú ablak:
Az ablakban amit érdemes figyelni, hogy van egy grafikon és alatta három pici pöcök. A baloldali azt mutatja, mennyire legyen fekete a fekete, a középső a szürkére, a jobboldali a fehérre vonatkozik.
Amit én a szintekkel csináltam: hozzáigazítottam a baloldali pöcköt a grafikon bal oldali végéhez, a jobb pöcköt meg a jobboldali végéhez. Itt talán látszik:
OK és készen is vagyunk :-)

Esetleg érdemes kísérletezgetni a szürke tologatásával is, de nekem az eddigi (nem túl sok) tapasztalataim alapján ezt a beállítást elegendő megtenni. A színek szépek, világosak, tiszták lesznek.

Nincsenek megjegyzések: