2009. november 14., szombat

Borongós hangulat

Találtam egy tök jó hatásvadász leírást, hozzávalókkal együtt, ezen a helyen :-) Azonnal ki kellett próbálnom. Mutatom az eredményt:
Ilyen volt:
ilyen lett:
Mivel nem volt egyértelmű a számomra, hogy a tutorial írója milyen programot használ, ezért azokat a részeket, amiket nem igazán értettem, nemes egyszerűséggel kihagytam. ;-)
Illetve azt látom, hogy az eredetileg nagyon világos képeken sokkal jobban mutat a végeredmény, de azért ez sem rossz. Az eredeti leíráshoz használt képen egy temető van, innen a bejegyzésem címe és nem én vagyok borongós hangulatban :-)

Na, szóval, Gimppel így készült:
1. megnyitottam a képet
2. mygnyitottam rétegként a Painterly Effect # 2-t (az eredeti tutorial végén ott van a link) és 70%-ra változtattam meg az átlátszóságot:
3. megnyitottam rétegként a Nirvana Texture-t (ez is a végén be van linkelve) és az átlátszóságot megváltoztattam 60%-ra:
4. megdupláztam a kép rétegét és legfelülre tettem. A réteg 'Mód'-t szorzásra állítottam és 90%-os átlátszóságúra:
5. Végül a legfelső rétegen a Színek / Fényerő-kontraszt menüben a következő beállításokat tettem:
Fényerő: -12
Kontraszt: 18.
Eredmény fent látható :-)

És ugyez egy másik képpel, melyen egyik nagyon kedves és tehetséges scrapbookos társam, Linsey kislánya látható:
Ilyen volt:
Ilyen lett:

Tipp:
Érdemes körülnézni az ajánlott effektek között, a jobb oldali oldalsávban van még egypár...

Nincsenek megjegyzések: