2009. november 9., hétfő

A maszk áthelyezése

(A rétegmaszk használatáról ITT olvashatsz bővebben).
Ehhez az oldalamhoz (az alsóhoz) muszáj volt áthelyeznem egy maszkot, mert különben nem tudtam volna sehogysem rátenni a képre úgy, hogy ahogy szerettem volna, mert valamelyik részét úgy fedte volna el, ahogy nekem nem tetszett.
Hogyan oldottam meg mégis a feladatot? Áthelyeztem a maszkot :-)

Abban a bejegyzésben, amire az elején utaltam, részletesen leírtam a rétegmaszk használatát. A következő képen a Rétegek ablak látható (az eredeti maszkot láthatatlanná tettem):
És ilyen lett a Képablakban látható képem:
Olyan, mintha 'le lenne csúszva' a maszk.
Megfogtam az Áthelyezési eszközzel és feljebb vittem (figyeljük meg a fenti képen, ami a Rétegek ablakot mutatja, hogy a maszkon dolgozunk (fehér körülötte a szegély :-) Ha mégsem így lenne, kattintsunk rá).
Ennek eredménye:
Már majdnem jó - kicsit éles a maszk határvonala itt-ott.
Jó lenne még növeli a maszkot, de egyenlőre nem lehet, mert a maszk rétege pontosan akkora, mint a maszk.
Viszoont ha a maszk rétegét képméretűvé alakítjuk, máris tudunk rá festeni. Ehhez válasszuk a Képablakban a Réteg / Réteg kép-méretűvé alakítása menüpontot:
Majd ezután valami jó kis maszatolt szélű ecsettel fedjük el ezeket az éles határvonalakat (én nem csináltam meg mindenhol, csak a bal szélen meg felül):

Készen is vagyunk :-)

Nincsenek megjegyzések: