2010. január 10., vasárnap

Grunge betűk házilag

A grunge elmaszatolt, kopottas hatásra utal. Nagyon kedveltek a scrapbookban a grunge elemek, és természetesen a betűk is, de ha épp nincs kéznél, mi magunk is nagyon könnyen gyárthatunk.
Ennél a képnél a feliratról lógó betűket is ezzel a módszerrel gyártottam és szerintem nagyon jól néznek ki:
Így készültek a betűk:

1. lépés: a Szöveg eszközzel minden betűt a megfelelő színben, méretben elkészítettem, majd a helyére tettem
(a színt a készlet elemeibő vettem a Színpipetta eszköz segítségével)

2. a Radírt eszközt választottam a következő beállításokkal:
alak: fuzzy (ennek a széle elmosódott, de lehet természetesen másmilyen, maszatolt, elmosódott, kopott szélű ecset is )
méret: a betűméretnek megfelelő, ne legyen se túl nagy, se túl kicsi - vastag betűknél legyen kb. a betűméret harmada
átlátszatlanság: lecsökkentettem elég alaposan, olyan 65%-ra, de ez is a betű színétől és az alatta levő réteg színétől függ

3. radíroztam
Ahol jól esett, ott összefüggő területeket, de valahol csak oda-odapöttyintettem. Ha nem találtam elég intenzívnek a hatást, ugyanazon a helyen többször is végigmentem.
Ne felejtsük el, hogy ha rontunk, azt a Ctrl+Z-vel vissza tudjuk csinálni :-)

Készen is vagyunk :-)

Tippek:
Egy teljes szöveget is el tudunk koptatni ugyanezzel a módszerrel, csak a Radír méretére és átlátszatlanságára kell odafigyelni az elején.

2 megjegyzés:

Nina írta...

Jók ezek a technikák, idő kéne mindent kipróbálni, mert érdekes és szórakoztató, köszönet érte!

Krisz írta...

Szuper ötlet köszi! Milyen betűtípust használtál a feliratnál? Nagyon tetszik?
:)