2010. január 23., szombat

A szintek haszna

Ha már az előző bejegyzésben is hasznosságról írtam, akkor most is :-)
Arról már írtam a 'szintek' kapcsán, hogy a túl/alulexponált fényképeket milyen jól lehet vele korrigálni. Bemutattam azt is, hogy ezt a lehetőséget hogyan tudjuk használni a Gimpben, illetve ajánlottam a témával kapcsolatban 1-2 cikket is.
Íme, most egy példa:
Borongós, esős időben készült ez a fénykép:
És ugyanez a kép egy scrapbook-oldalon:
Így készült:

- az eredeti képet megdupláztam
- a másolaton a 'szintek'-kel korrigáltam a színeket
- mivel ennek hatására az ég túl világos, majdnemhogy fehér lett, ezért a másolaton az eget leradíroztam...
... és ezért a korrigált képen az ég sem lett fakó és a templom színei is ragyognak :-)

ár csak oldalba kellett foglalni a fotót és készen is voltam :-)

Sok sikert!

Nincsenek megjegyzések: