2010. március 20., szombat

(Nem túl) rossz képből jobbat

Ilyenből:
Ilyent:

Előkerültek a gyerekek régebbi fotói és ezt találtam köztük:
Tök ari rajta a Soma, csak a kép nem sikerült túl jól, mert nagyon belevillant a vaku az arcába. Kicsit játszottam vele, hogy ha majd oldalba akarom foglalni, akkor már csak át kelljen emelni a képet.
A módszer nagyon egyszerű volt:
1. lépés:
Megdupláztam a kép rétegét,

2. lépés:
a másolatot telítetlenné tettem (Képablakban: Színek / Telítetlenné tevés ),

3. lépés:
majd megcseréltem a színeket (Képablakban: Színek / Invertálás)

4. lépés:
az átlátasztalanságot lecsökkentettem 60%-ra,

5. lépés:
az összhatásmódot (Mód) pedig Szín-re állítottam:
Az eredmény pedig:
6. lépés:
Kicsit élesítettem még a képen (Szűrők / Kiemelés / Életlen maszk az alapbeállításokkal):

Aztán még egy kicsit játszottam ezzel a képpel :-)
Az előző megjegyzések egyikében ajánlott textúrák közül egyet kiválasztottam és rétegként megnyitottam, megváltoztattam az átlátszatlanságát és a módját, majd az eredeti kép másolatának a módját is megváltoztattam (a képen látszik, hogy 'Szín'-re ):
A kép ilyen lett:
Itt meg 'Rávetítésre':
És ilyen lett a kép:
És a fenti kép némi élesítés után:
Készen is vagyunk :-)
Tessék próbálkozni, kísérletezni ;-)

5 megjegyzés:

Krisz írta...

Köszi Ányi! Pont a napokban találkoztam ezzel a problémával! Még most sem késő! :)

Bíró Ágnes írta...

Ó, nagyon köszi Ányi! Tök jó kis tut. A rávetítés vajon mi lehet PS-ben. Overlay? Na majd próbálkozom, vagy ha valaki tudja súgja meg. :)

do írta...

Ez szuper! Köszi Ányi!

do írta...

Rengeteget tanulok tőled, hálám jeléül fogadd el tőlem!
http://hobbiszoba.blogspot.com/2010/03/kreativ-blogger-lettem.html

éva judit írta...

néz be az oldalamra hagytam ott neked valamit,meg érdemled mert sok jó ötletet adtál