2010. május 2., vasárnap

Három ötlet egy scrap-oldalon

Tegnap készítettem ezt az oldalamat:
Három 'technikai' dolgot osztanék meg ezzel kapcsolatban.
1. fotómanipuláció:
Ehhez Timo freebie overlay-ét használam fel (ti is letölthetitek innen :-))
Már írtam a textúrák használatáról - nos, ezt az overlay-t ugyanígy lehet használni. Érdemes kipróbálni a fénykép színes és telítetlenné tett változatával is. Én a képemet színesen hagytam, megváltoztattam a Mód-ot és az átlátszatlanságot is lecsökkentettem.

2. ecsetvonások
Ez is nagyon egyszerűen készült, mégis egy érdekes keretet ad a képnek, mintha az idézőjelben lenne :-)
Készítettem egy új, átlátszó réteget (a rétegekről 1-2 dolgot itt olvashatsz el). Ezután a Színpipettával piros színt vettem fel a háttérből és kiválasztottam egy jópofa ecsetet. Az ecsettel két vonást húztam az új, átlátszó rétegre.

3. árnyékolás
Ezt is újfajta módon oldottam meg. Kijelöltem a Téglalap-kijelölési eszközzel a fehér papírt (akkkor van kijelölve, ha a hangyák körbe-körbe futnak körülötte). Ezután a Téglalap-kijelölési eszköz beállításait módosítottam: Mód: Kivonás a kijelölésből-re. Ezzel ismét kijelöltem az előző kijelölésen belül egy nem sokkal kisebb négyzetet - az eredmény: egy vékony keret, aminek mindkét oldalán futkoznak a hangyák. Erre a kijelölésre alkalmaztam a Vetett árnyékot (ugye, már álmunkban is megy, hogy: Szűrők / Fény és árnyék / Vetett árnyék - Az átméretezés engedélyezése elől pedig kivesszük a pipát...)

Ha valamelyik ötlet megtetszett, nosza, próbáld ki! :-) Jövök még újabbakkal és a régebbiekről sem feledkeztem meg.

1 megjegyzés:

Krisz írta...

Köszi az ötleteket, kipróbálom! Idézőjelben! Remek az oldal! A fehér keret nagyon jó lett. A piros pöttyös monotonitását szuperül megtöri!:)