2010. május 25., kedd

Keretezett, radírozott fénykép

Elkezdtem leírni, hogy hogyan is készült ez (az alsó) oldalam, de csak addig jutottam, míg megmutattam, hogyan készítünk színes képből fekete-fehéret.
Most lássuk a többi részt is (de már egy másik kerettel, és ez csak egy bemutató+próba ;-) )!

1. lépés: rétegként való megnyitások
Megnyitjuk az alappapírt, fényképet, dupla/tripla keretet.
2. lépés: kijelölés
A Varázsplca eszköz módját 'Hozzáadás a kijelöléshez'-re állítjuk és a keret belsejébe kattintva kijelöljük mindegyik keretrészlet belsejét.
Ilyen az Eszközök ablak:
Ilyen pedig a kijelölés (talán picit látszanak a menetelő hangyák a keret belsejében):
3. lépés: másolás
A kijelölést megtartva a fénykép rétegére állunk (+ figyeljünk rá, hogy hozzá legyen adva az alfa-csatorna a fénykép rétegéhez -ha nincs: jobb klikk és 'Alfa-csatorna hozzáadása' ) és a Ctrl+C, majd Ctrl+V billentyűkombinációkkal lemásoljuk a fényképnek ezt a részét. Az új réteg ún. lebegő rétegként jelenik meg, amit a Rétegek ablakban az első ikonra kattintva tudunk rögzíteni. Az új réteg neve 'Beillesztett réteg' lesz. Az átlátszatlanságát állítsuk egy viszonylag alacsony értékre:
(nekem itt annyiban tér el a leírástól a Rétegek ablak, hogy az alfa-csatornát még nem adtam hozzá a fénykép rétegéhez)
Ilyen most a Képablak:
4. lépés: radírozás
Nincs más hátra, minthogy érdekes alakú radírokkal radírozgassunk az eredeti (elhalványított) fénykép rétegén. Bátran változtassuk a radír méretét, alakját, átlátszatlanságát.
és most ilyen lett a végeredmény:
Készen is vagyunk :-) Ugye, milyen egyszerű?

Ui: Elnézést, hogy ilyen sokat kellett várni erre a leírásra, csak közben kissé belemerültem az action-ökbe :-)

1 megjegyzés:

Dorka írta...

Köszönöm :)
Még mindig szuper ez a kép :)
És ezzel a lendülettel jöttem rá, hogy nincsenek ecseteim és nem is tudtam, hogy lehet ilyeneket szerválni, szóval már bújom is a netet :)

Imádom ezt a blogot :) Mindig mindent megtalálok :)