2010. október 31., vasárnap

A zavaró sárga párna eltüntetése

Ma vettem új sapkát (és sálat, kesztyűt)... a hímzős blogomon mutiztam meg őket. Lefényképeztem, de a háttérbe belógó sárga párna eléggé zavaró volt. Ekkor jött megint a szelektív telítetlenné tevés (volt már szó róla itt és itt is).
1. lépés: megnyitottam a képet
2. lépés: a Lasszó eszközzel 'körbekerítettem' azt a részt, amit fekete-fehérré (pontosabban szólva: szürkeárnyalatossá) akartam tenni. Itt figyelni kell arra, hogy amikor kiértem a kijelöléssel a kép jobb oldalán, akkor bekerítsem a jobb-felső-bal oldalt is, annak érdekében, hogy a kijelölésem két vége pontosan összeérjen:
3. lépés: a Képablakban katt a Színek / Telítetlenné tevés menüpontra, majd OK:
4. lépés: készen is vagyunk. Megszüntetjük a kijelölést (Ctrl + Shift + A), majd mentés. Lehet mutatni a végeredményt: