2013. április 5., péntek

Keret készítése

Ezt a levelet kaptam pár napja:

"Szia Ányi!

Segítségedet kérem, olyan megoldást leírást keresek a GIMP-ben, amely bemutatja, hogy készíthetek fotókhoz kör, ellipszis keretet!

Tudsz ebben javasolni olvasnivaló oldalt, leírást?"

Hát íme, itt a keret, fogadd sok szeretettel.
Ui: Csak most vettem észre, hogy kör alakú keretet kértél... én téglalap alakúval csináltam meg, de nem is a formája a lényeg, hanem a módszer :)

1. lépés: nyiss egy új képet, majd add hozzá az alfa-csatornát (a Rétegek ablakban a jobb egérrel rákattintva megtalálod)

2. lépés: a Kijelölés eszközzel rajzolj egy téglalapot/négyzetet/oválist, amilyen alakú keretet szeretnél  - az Eszközök között ez az első.

3. lépés: utána a kijelölésbe húzd bele a színt - én itt fehér alapon készítettem egy fekete keretet. Szüntesd meg a kijelölést.

4. lépés: Készíts ebbe egy kisebb, de ugyanilyen alakú kijelölést, olyan messze az alakzat szélétől, amilyen széles keretet szeretnél, majd Deletével töröld a kijelölt részt.

Ilyen a keret eddig:

5. lépés: ezután kijelöljük a kereten kívül eső részt, megfordítjuk a kijelölést (Ctrl+I-vel) és ismét törlés.

.png formátumban mentünk.
Sok sikert!

Nincsenek megjegyzések: